Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2016



           3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ                                                            Σχολικό Έτος 2016-2017
ΜΑΘΗΜΑ : ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Καθηγητής : ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΚΩ/ΝΟΣ ΠΕ17-01
Ενημερωτικό σημείωμα για το πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος  
Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες ,
         Με την έναρξη του Α΄ Τετραμήνου, θεωρώ απαραίτητο να επικοινωνήσω μαζί σας και να σας πληροφορήσω σχετικά με το μάθημα μου, με δεδομένο ότι δεν έχω διαμορφώσει ακόμα εικόνα για την τάξη και τον κάθε μαθητή-τρια.
         Το μάθημα της τεχνολογίας εκτός του ότι είναι μέσα στα μαθήματα που τα παιδιά  διδάσκονται για πρώτη φορά, διεξάγεται με διαφορετική μέθοδο και φιλοσοφία απ’αυτές  που ήδη γνωρίζουν. Πιο συγκεκριμένα :
·         Διδάσκεται μία (1) ώρα την εβδομάδα και δεν προβλέπεται η διδασκαλία συγκεκριμένης ύλης.
·          Κύριος στόχος για τους μαθητές είναι να μάθουν «να κάνουν τεχνολογία». Το μάθημα αυτό ουσιαστικά προετοιμάζει τους μαθητές για την αποτελεσματική αντιμετώπιση προβλημάτων που θα αντιμετωπίσουν στην τεχνολογική κοινωνία.
·         Παράλληλα τους παρουσιάζει τη μεθοδολογία του <<Σχεδίου Εργασίας>> ή  project, με την οποία ο κάθε μαθητής μαθαίνει να μελετά σε έκταση και βάθος, με τον δικό του ιδιαίτερο τρόπο και σύμφωνα με τα δικά του ενδιαφέροντα και τις δυνατότητες που έχει στη διάθεση του.
·         Στη πρώτη τάξη του Γυμνασίου  εφαρμόζεται η μέθοδος της Ατομικής Εργασίας.

             Δίνεται λοιπόν η δυνατότητα στο μαθητή να έρθει σε επαφή με τεχνολογικά θέματα μέσω μιας σειράς ενεργειών του που σχετίζονται με:
·         Θεωρητ­ική μελέτη, αξιοποιώντας όλο το φάσμα πηγών πληροφόρησης και ειδικά  το παγκόσμιο δίκτυο, Internet.
·         Πραγματοποίηση κατασκευής , μόνο στο σχολείο και όχι με την βοήθεια σας. Η μη ύπαρξη  εξοπλισμένου  εργαστηρίου και το οικονομικό κόστος, δημιουργεί δυσκολίες στο μάθημα κυρίως για την κατασκευή του ατομικού έργου, που όμως το ξεπερνάμε συνήθως με την ειδική και  κοινού θέματος κατασκευή <<μακέτα σπιτιού>>. Σε κάθε περίπτωση όμως ο μαθητής-τρια έχει και την δυνατότητα αν θέλει να επιλέξει και να πραγματοποιήσει την κατασκευή του αγοράζοντας υλικά του εμπορίου.
·         Δημιουργία γραπτής εργασίας (αν υπάρχει δυνατότητα να γίνεται με την χρήση Η/Υ).
·          Παρουσίαση και αξιολόγηση της εργασίας.
          
            Ο καθηγητής αναλαμβάνει ρόλο συμβουλευτικό στην επίλυση των τεχνολογικών προβλημάτων από τους μαθητές, με άλλα λόγια αναλαμβάνει το ρόλο του διαχειριστή της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Σχολικό βιβλίο – «τετράδιο μαθητή» - πηγές πληροφόρησης.
       Αρκεί μία μικρή ανάγνωση του σχολικού βιβλίου για να επιβεβαιώσουμε ότι είναι ένα βοηθητικό «εργαλείο», με σκοπό να υποστηρίξει τις δραστηριότητες που αναλαμβάνει ο κάθε μαθητής.
Οι δραστηριότητες των μαθητών για να είναι συγκεντρωμένες και ταξινομημένες πρέπει να χρησιμοποιήσουμε στο μάθημα < ένα μικρό ντοσιεδάκι με διαφανές εξώφυλλο μέσα στο οποίο τοποθετούμε περίπου 15 διαφάνειες με περιθώριο >,  που αντικαθιστά τα γνωστά τετράδια. Εκεί ο μαθητής τοποθετεί όλο το γραπτό υλικό που συγκεντρώνει για να προετοιμάσει και παρουσιάσει τις εργασίες του.  Άλλωστε αυτό θα αποτελεί και τον «καθρέπτη» των προσπαθειών του.
Για την επίτευξη των στόχων του μαθήματος  απαιτείται πλούσια συλλογή και επεξεργασία πληροφοριών  κυρίως  τεχνολογικού χαρακτήρα, με αποτέλεσμα  η αξιοποίηση του σύγχρονου εργαλείου που είναι οι υπολογιστές και το παγκόσμιο δίκτυο internet να είναι μάλλον απαραίτητη. Βέβαια  στο σχολείο γίνεται κάθε δυνατή προσπάθεια για να υποστηριχθεί ή όλη διαδικασία των παιδιών και να καλύπτονται οι ελλείψεις.
Τέλος τα υλικά κατασκευής για την δημιουργία του ατομικού έργου είναι μία μικρή δαπάνη που καλύπτεται κυρίως από εσάς και εν μέρει από το σχολείο. Πάντα με κόστος ανάλογο της επιλογής κατασκευής του έργου του μαθητή-τριας.                             
       Για περίπτωση επικοινωνίας μαζί μου χρησιμοποιείστε το τηλέφωνο του σχολείου   2410619701.                                                                    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου